Projecten:

Op dit moment bieden wij kinderactiviteiten en een spirituele school: IBBO Fuchsiet, voor 4 t/m 18 jaar en ouder aan. Om vanuit daar uit te groeien op de flow naar onze droom: de ThuisZIJN Tribe.

• Kinderactiviteiten

Is jou kind graag in de natuur? En tussen de leeftijd van 4 en 18 jaar? Dan is jouw kind van harte welkom bij onze kinderactiviteiten!  In het nieuwe schooljaar (2021/2022) gaan we weer nieuwe kinderactiviteiten organiseren, zoveel mogelijk buiten in het groen.

Doel

De ThuisZIJN kinderactiviteiten hebben als doel om het kind Thuis te laten ZIJN met/in zichzelf, in de natuur en met andere. We gaan in op het gevoel van het kind en vragen of het nog iets nodig heeft. Dat ontdekken we samen door te spelen, te bewegen en te tekenen. Daarbij leven we mee met de seizoenen.

De activiteiten zijn bedoeld om het kind te laten ervaren wat het daadwerkelijk leuk vindt. Om de kracht in verbinding met zichzelf, de ander en de natuur te ervaren. Aan het einde van de activiteit helpen we de kinderen deze ervaring te verankeren. Bijvoorbeeld in een zelf-beschilderde steen, een mandala van bloemen of een ketting. Net wat op dat moment goed voelt en goed is voor het kind.

Interesse

Heb jij als ouder(s) interesse voor jouw kind/kinderen om hieraan deel te nemen? Laat het ons dan weten via de mail: info@stichtingthuiszijn.nl. Geef in de mail aan hoe we jullie kunnen bereiken en vertel ons de naam van het kind, hoe oud het kind is en wanneer je kind mee zou kunnen doen. Bij voldoende belangstelling kunnen wij de kinderactiviteiten organiseren. Dit laten we dan weten via de mail en onze sociale media.

• Spirituele School

IBBO Fuchsiet

Met trots kunnen wij vanuit Stichting ThuisZIJN jullie vertellen dat we op 6 september 2021 starten met de school ‘IBBO Fuchsiet’ (Ik Ben Bewust Onderwijs)! Wij zijn op dit moment in de laatste fase om vanuit Stichting ThuisZIJN het contract met IBBO ondertekenen. Pas nadat wij het contract met IBBO formeel hebben getekend, kunnen wij ook contracten met ouders aangaan.

We realiseren ons dat de tijd dringt voor het nieuwe schooljaar. Daarom een paar zaken op een rij:

De kosten zijn EUR 195,- per maand per kind (je betaalt 10 maanden per schooljaar). Elk volgend kind uit het gezin krijgt EUR 50,- korting t.o.v. het bedrag van het kind daarvoor (dus het 2 e kind betaald EUR 145,- per maand, het 3 e kind EUR 145,- per maand etc.).Je kun je vanaf NU gaan aanmelden als geïnteresseerde ouder(s) bij Stichting ThuisZIJN. Dit doe je door een mail te sturen naar fuchsiet@ibbo.eu. Zet in de mail om hoeveel kinderen het gaat en welke leeftijd ze hebben. Geef ook aan wanneer wij jullie het best kunnen terug bellen. Wij benaderen jullie dan voor een telefonisch informatiegesprek waarin je al je vragen kunt stellen.

Als jullie daarna echt het gevoel hebben van ‘’ja, dit willen wij! ’’, dan zijn jullie welkom voor een kennismakingsgesprek op de locatie van de school om te voelen en ervaren.

Wat is IBBO?

IBBO is een erkende particuliere spirituele B3-school in het groen en is er voor de leeftijd van 4 -18 jaar en ouder. Wij starten komend schooljaar (2021-2022) met het primair onderwijs, het schooljaar daarna (of eerder bij voldoende belangstelling) met het voortgezet onderwijs. Elke IBBO krijgt een eigen steennaam toegekend: onze vestiging heet IBBO Fuchsiet.

IBBO werkt uitsluitend met vrijwillige begeleiders (o.a. uit het onderwijs) die hun unieke bijdrage aan de stichting en de IBBO geheel op vrijwillige basis ter beschikking stellen. Daarom zijn de maandelijkse kosten ook niet hoger dan EUR 195,-. Het werkmotto van IBBO is:

“Wij werken vanuit hart en ziel en helpen de kinderen van nu om hun volledige potentieel tot uitdrukking te laten komen in een veilige, liefdevolle, open en respectvolle omgeving.’’

IBBO richt zich op het bewust worden van het eigen proces. Individuele aanpak en onderwijs op maat staan daarbij centraal! Elk kind heeft namelijk recht op aandacht, liefde en begeleiding. IBBO gaat uit van de passie en talenten van elk kind. Deze passie en talenten worden in de begeleiding van het kind benadrukt om deze zo te helpen ontwikkelen.

Wat hebben wij nu als school nodig?

Mensen met een passie voor hun vak: Leerkrachten en onderwijsassistenten. En ook kunstenaars, zangers, yogadocenten, voorlezers, dansers, tuinmannen, timmerlieden, natuurliefhebbers etc.. Samenvattend: Mensen die vanuit hun hart en ziel onze leerlingen van de IBBO naar hun volledig potentieel willen begeleiden! Die het leuk vinden om regelmatig in hun (gepensioneerde) vrije tijd hiermee bezig te willen zijn!

Ken je iemand of ben jij zelf die persoon, met passie voor zijn/haar vak? Houd je ervan je vak uit te kunnen voeren, zonder al teveel regels? Durf je open te staan om wat te leren van kinderen? En ben je per 6 september 2021 een dagdeel of meerdere dagdelen op maandag t/m donderdag (m.u.v. wo-middag) beschikbaar? Laat het ons dan weten via fuchsiet@ibbo.eu. Geef in de mail aan wat je kan en wanneer we jou het beste telefonisch kunnen bereiken. Als je daarna echt het gevoel hebt van ‘’ja, dit wil ik! ’’, dan ben je welkom voor een kennismakingsgesprek op de locatie van de school om te voelen en ervaren.

Meer informatie

Meer info over de IBBO kun je lezen op www.IBBO.eu. Het schoolplan van de hoofdvestiging in Geleen vind je onder het kopje ‘’ouders’’. Onze eigen schoolplan is in de maak, evenals de vernoeming van onze IBBO Fuchsiet op de IBBO-website.

Let op: Voor aangemelde kinderen geldt altijd een minimale proefperiode van 2 tot maximaal 4 weken. In die tijd blijft het kind nog formeel ingeschreven op de huidige school. Omdat wij een nieuwe school zijn zal deze termijn langer zijn.

• De ThuisZIJN Tribe

Een zelfvoorzienende, lerende, verbindende gemeenschap; een tribe, waar mensen, dieren en natuur Thuis kunnen ZIJN: dat is onze droom. Op een fijne, krachtplek in de natuur.

Een plek waar gewoond kan worden. Waar ontwikkelen en verbinding centraal staan. Waar je kunt (mee)werken. Of op bezoek kunt komen, om bij te komen. Of waar je alleen of met je gezin tijdelijk in een ZIJNShuis verblijft om op adem te komen, voor je weer verder gaat in de maatschappij.

Het is ook een plek waar kinderen uit de gemeenschap en uit de omgeving gebruik kunnen maken van de educatieve activiteiten in en buiten de school (0 t/m 21 jaar).

Een plek waar op basis van ruilhandel, ondernemerschap bloeit en in verbinding staat met de maatschappij. Denk aan cursussen, camping en (tijdelijke) tiny house-aanbod. En ook aan samenwerkingen met andere initiatieven, om de wereld mooier te kunnen maken.

We dromen om zo met elkaar een tribale gemeenschap te gaan realiseren: ThuisZIJN Tribe. Momenteel zijn wij bezig om hiervoor informatie te verzamelen. Ons te laten inspireren om dit project vorm te geven. Waarbij we hopen dat een geschikt stuk land op de juiste plek ons gegund mag worden.

Ook hier geldt: we volgen de flow en houden je op de hoogte via onze sociale media.

Voor ons is 1 ding wel duidelijk. Onze huidige projecten (Kinderactiviteiten en IBBO Fuchsiet) in de omgeving Alphen aan den Rijn blijven levend.

Stichting ThuisZIJN
Leren leven van het leven door te leven.